Óriási akciók 40% kedvezmény Kijelölt termékekre
AKCIÓ * Limitált ajánlatok.

Jotállás és Garancia kivonat az ÁSZF-ből

Szavatosság

Kellékszavatosság

A Megrendelő a Szállító hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Mivel a Termék(ek) élelmiszerek, azokra a szavatosság csak bontatlan csomagolású állapotban és a jelölésen (termékcímkén), illetve a Termék leírásában található tárolási utasításnak megfelelő feltételek betartása esetén vonatkozik.

Megrendelő az élelmiszernek minősülő Termék minőség megőrzési idején belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. Minőség megőrzési időn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.

A Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított [HIBA_FELFEDEZÉS_HATÁRIDŐ_MUNKANAP] munkanapon belül közölni.

A Megrendelő közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Megrendelő – választása szerint – az [ELSŐ_SZAVATOSSÁGI_PONT] pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Mivel a Termék(ek) élelmiszerek, azokra a szavatosság csak bontatlan csomagolású állapotban és a jelölésen (termékcímkén), illetve a Termék leírásában található tárolási utasításnak megfelelő feltételek betartása esetén vonatkozik.

A Termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos jogszabályokban leírt minőségi követelményeknek.

Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Termékszavatossági igényét a Megrendelő a Termék minőség megőrzési idején belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Megrendelő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Szavatossági igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Megrendelő az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

  • Név: [CÉGNÉV]
  • Levelezési cím: [LEVELEZÉSI_CÍM_SZAVATOSSÁG]
  • Telefonszám: [TELEFONSZÁM_SZAVATOSSÁG]
  • E-mail cím: [E-MAIL_CÍM_SZAVATOSSÁG]
---

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Megrendelő a Termékkel vagy a Szállító tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Név: [CÉGNÉV]
  • Levelezési cím: [LEVELEZÉSI_CÍM_PANASZ]
  • Telefonszám: [TELEFONSZÁM_PANASZ]
  • E-mail cím: [E-MAIL_CÍM_PANASZ]

A Szállító a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szállító a panaszról jegyzőkönyvet – melyet [JEGYZŐKÖNYV_ŐRZÉSI_IDŐ_ÉV] évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.

A Szállító a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szállító a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szállító az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szállító egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A Szállító a hozzá írásban érkezett panaszt [PANASZ_MEGVÁLASZOLÁSI_HATÁRIDŐ_NAP] napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szállító az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szállító és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szállítóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Megrendelő számára:

A fogyasztó élelmiszerrel kapcsolatos fogyaszthatósági vagy minőségi panaszával, észrevételével az alábbi szervhez fordulhat:

[HATÓSÁG_1_NEVE]
[HATÓSÁG_1_CÍME]
Tel: [HATÓSÁG_1_TELEFONSZÁMA]

A vásárló fogyasztói panaszával, észrevételével az alábbi szervekhez fordulhat:

[HATÓSÁG_2_NEVE]
[HATÓSÁG_2_CÍME]
Tel: [HATÓSÁG_2_TELEFONSZÁMA]

[BÉKÉLTETŐ_TESTÜLET_NEVE]:
[BÉKÉLTETŐ_TESTÜLET_CÍME]
Tel: [BÉKÉLTETŐ_TESTÜLET_TELEFONSZÁMA]